{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  3 hunde
  • #1   17. jun 2013 Jeg er igang med at overveje nummer 3. Her er min ulemper so far:

    - dyrere i dyrlæge
    - dyrere i forsikringer (mine er alle ansvar, udvidet ansvar og sygeforsikret og det skal nummer 3 selvfølgelig også)
    - dyrere i træning
    - dyrere i stævnegebyrer
    - sværere at tage hundene med rundt og sværere at få dem passet! Især det sidste er et krisepunkt for mig, da jeg pure nægter at sætte mine hunde i pension.
    - (endnu) mere rengøring
    - dyrere i udstyr - lider af sær "autisktisk lidelse", hvor hundene skal have det samme på *suk* Så jeg ville skulle købe 3 x alt *lol*
    - dyrere i foder (teori, da jeg ikke har købt foder i flere år pga. min dygtige ældste hund, som vinder alting, men en dag holder det jo nok op)




  • #2   17. jun 2013 TID. Man skal have TID til tre. Alt tager længere tid. Resten har Anna nævnt.

  • #3   17. jun 2013 ja, tid er en total cruncher. Jeg har erkendt, at kommer nummer 3 indenfor dørene, så stopper jeg helt med at undervise. Har ikke tid til at træne andre folks hunde hvis jeg skal træne 3 styks af mine egne...

    Ja, eller også skal jeg holde op med at arbejde *lol* men så har jeg næppe råd til 3 hunde smiley


  • #4   17. jun 2013 3 gange så meget kærlighed smiley smiley

  • #5   18. jun 2013 ud over de ulemper som er nævnt synes jeg de kan have tendens til "flokmentalitet" som kræver lidt ekstra når man har dem alle med.
    Fordelene er der også mange af - selvskab, en ekstra at lege med og du kan lidt bedre tage en hund med og så har de andre to hinanden stadig.
    Dog oplever jeg også at det kan ske at en af og til bliver holdt lidt udenfor


  • #6   18. jun 2013 Tak for råd, tid og råd har jeg smiley tænker også lidt på den gamle dronning, hvad hun vil synes om én hvalp smiley

  • #7   18. jun 2013 Tja, det kommer vel også an på alderen af alle 3 hunde tænker jeg?
    For det er klart at dynamikken i flokken, aktiviten og træningen afhænger jo af hvor gammel hunden er.
    Har du 3 hunde der alle er under 5, så kunne jeg forestille mig at der var fart over feltet, men har du måske hunde på hver deres stadie i livet, så kræver de hver især også noget forskelligt og har noget forskelligt at byde på.
    En senior hund kræver jo ikke ligeså meget træning, men kan være med til at opdrage på en ny hvalp.


  • #8   18. jun 2013 Nems bliver 9, og går lidt hygge rally, er med på alle gåture og på mit arbejde lidt en dronning smiley

    calle 3 år power dog aktiv agility og lydighedshund fart på smiley
    der vil ihvertfald nok gå et eller 2 år måske mere, måske mindre jeg ved det ikke endnu smiley


  • #9   18. jun 2013 Forsikringsprisen stiger
    Madbudgettet stiger
    Du skal kunne tilbyde hver enkelt hund tid uden flokken
    Sværere at få passe 3 hunde/slæbe 3 hunde med
    Jeg vil undlade at fortælle, hvor meget mine 4 sviner...
    2 kan 1 person sagtens gå gode ture med, det er mere besværligt med 3 og helt håbløst med mine 4. Så her foregår eftermiddsgsturen i hold, med forskellig sammensætning hver dag.

    Med 4 stk får vi mængderabat ved dyrlægen når vi kommer til vaccine/tjek med hele flokken.

    Dog må jeg sige at fordelene og glæden totalt overstiger ulemperne. At se den glæde sådan en flok bibringer hinanden, er fantastisk. Jeg har 4 hunde, og ville ikke undvære en eneste af dem. Hver især fuldender de flokken med deres personlighed.

    Ja, det kræver sit at have dem alle i bilen, da de 2 er meget store, men udfordringer er til for at blive løst. 3 bagi og 1 i sele på bagsædet -,ungerne, de må finde anden kørelejlighed ;0)

    Mine hunde er så ubetinget en flok, og jeg elsker at iagttage deres indbyrdes dynamik, både hjemme og når vi er afsted med dem alle. De lærer mig hver især rigtigt meget. Min flok består af 3 hanhunde på 6, 4 og 2 år samt en tæve på 8 mdr. De 2 ældste er fornyligt blevet kastreret - det har nu ikke ændre på strukturen i flokken.



  • #10   18. jun 2013 Vi har lige fået nr. 3 hund - og jeg vil sige at jeg nyder det kun endnu mere.
    Hvis du har tid og råd, kan du sagtens få en mere - og selvfølgelig har pasnings muligheder.
    Vi er så heldige at have mine forældre, som stortset altid kan tage dem, hvis vi har brug for det - og de elsker de hunde, og nyder at få lov at passe dem, så det er dejligt!


  • #11   18. jun 2013 Hvis du pludselig skal flytte, vil det blive noget nær umuligt at finde et sted hvor der må holdes 3 hunde, medmindre man køber hus.

  • #12   18. jun 2013 Jeg ville vente til den gamle er borte - har selv haft 3 hunde, og gør det aldrig mere.
    Slev om det er fantastisk af have en flok - så har det mange omkostninger - personligt og økonomisk!
    2 hunde er bare lettere - husk også at det er svært at gå med 3 hunde, specielt hvis det er i byen... tænk dig GODT om smiley


  • #14   18. jun 2013 Vi har haft 3 styks i lidt over et år.
    Og nu er tiden nævnt og det er også korrekt.

    Men et af de "problemer" jeg har med det, er, at jeg ikke har 3 arme! Alle 3 vil nusses på én gang og alle 3 vil ligge ved mig i sofaen. Så der er konstant dårlig samvittighed overfor én af dem.

    Det samme med gåturen: at gå med 2 hunde er fint nok, men jeg kender mine begrænsninger (og hundeloven) og går IKKE med 3 hunde på én gang! Så man skal planlægge gåturene lidt bedre og de bliver automatisk kortere for hundene, fordi jeg også skal hjem og gå med den 3.

    Prisen er også et faktum du skal tænke grundigt over. ALT bliver dyrere.

    Og så er der pladsen: 3 hunde kræver meget plads, måske lidt mere end man lige regner med.
    Ligesom os vil de også gerne være i fred engang imellem og bare ligge i et rum helt alene. Er der plads til det??

    Og husk også at opførslen fra de 2 andre smitter af på den 3. der kommer ind, så døjer man f.eks. med alene-hjemme-problemer med 2 hunde er nok knap så sjovt at få 3. hund ind.

    Og når du skal på ferie... Årh, 2 hunde kunne vi til dels få afsat før i tiden (vi gider ikke de dér internater), men det er dælme et bøvl at afsætte 3 hunde.. Så vi sørger nu for at aftale med en eller flere personer, at de kan bo i vores hus mens vi er på ferie - så skal man ikke belemre flere familier med hundehår, savl og snavs.

    Bilen har vi også måttet skifte ud. 3 rottweilere fylder alligevel en del smiley

    Så der er mange ting i det..



  • #16   18. jun 2013 Jeg er gået fra 4 til 2 på en periode på et år - og jeg savner virkelig at have flere hunde! Jeg vil gerne mindst have 3!

  • #17   18. jun 2013 Malene J - måske et dumt spørgsmål, men hvad har hundeloven at gøre med hvor mange hunde man går med?

  • #18   19. jun 2013 Den Guddommelige:
    Det har for så vidt ikke noget med hundeloven at gøre, den dikterer jo ikke hvor mange man må gå med smiley

    F.eks. hvis man tager den episode der var for et par måneder siden med en dame (mener jeg det var), som gik tur med 3 hunde på én gang, hvoraf den ene var en hund hun ikke var vant til at gå med. Der kom en løs hund løbende hen til dem og hun kunne så ikke styre de 3 hunde og den løse hund blev bidt og den ene af dem hun gik med, måtte aflives.

    Det er bare nemmere at holde styr på 2 hunde end 3 og så skal man heller ikke fumle rundt med 3 snore hvis det pludselig bliver kritisk.
    Det kan hurtigt blive et værre kaos smiley
    Derfor vil jeg personligt hellere gå med hundene af to omgange og så være mere sikker på selv at have styr på situationen.

    Havde det været i gamle dage, havde den person med den løse hund selv haft skylden i, at det blev bidt netop fordi den var løs.
    Sådan er det jo desværre ikke i dag


  • #19   19. jun 2013 nah ok - det var bare ikke lige til at se om du mente der stod noget i hundelove omkring antallet af hunde man havde med på tur smiley

  • #20   4. jul 2013 Jeg har en hønsehund Bella på 5½, en lille gårdhund Lulu på 1½ og en border collie Celtic på ca 3 år.
    Jeg fik pigerne først, dog ikke på samme tid. Og at gå fra 1 til 2 hunde, puuuhaa, det var stressende de første uger. Så da jeg fik Celtic et halvt år efter jeg fik Lulu tænkte jeg.. Naah, det bliver ikke noget forskel. Men det var mindst ligeså stressende. Og er det stadig. De er gode til, at geare hinanden op. Gøer én gøer alle - Med 2 hunde var de noget nemmere at overbevise om, at gøen ikke var nødvendig.

    Jeg havde bil indtil for en måned siden - Så nu er vi med tog når vi skal noget og det er træls. Det er noget nemmere i bil. Glæder mig til næste måned, hvor jeg får bil igen!!

    Men ja, mere stress på synes jeg, men tror det er anderledens med mindre hunde.

    Jeg vil gerne ha hund nr 4, men jeg skal bo et fast sted og have bil og være sikker på, at jeg har råd til det :o)))

    Og så går de alle til agilitystævner og træning - Det er dyrt med 3 hunde!


  • #21   4. jul 2013 er der ikke osse regler for antal hunde pr menneske med bus/tog?
    Her tænker jeg ikke på taskehunde, da jeg tolker hund i taske som værende 'bagage'.


Kommentér på:
3 hunde

Annonce